POSTĂRI ANTERIOARE? CITEȘTE-LE ⇒
În curs de afișare...

Persoane interesate

Cartofi violet

Cartofi mov/violet

Cartoful violet este originar din zona lacului Titicaca, fiind cultivat în campiile înalte îi pantele muntoase din Peru și Bolivia. Acest soi de cartofi sunt de culoare violet, atât la interior, cât și la coajă. Acest cartof  a fost „aclimatizat”, de curând, și în Europa (Scoția, Germania și chiar România - se vând foarte scumpi cei românești - chiar 30 lei kg).
Odinioară, în România antebelică, acești cartofi se cultivau și în România și era ceva obișnuit. Soiul era Vitelotte noir-un, un soi foarte vechi soi din Alsacia.

wikipedia în engleză 

Eu îl urmăresc de mult timp. am dat de el pe un site românesc de comerț cu fructe-legume. Ulterior am aflat că se găsesc și la Mega Image Concept Store București (9 lei kg acum - așa am citit pe undeva și ar fi din Olanda). I-am stresat puțin și pe cei din localitatea mea, fără succes însă. Dar iată că cei de la Kaufland parcă m-au ascultat și au adus o cantitate măricică (cam 5-10 kg erau astăzi pe stoc). Se găsesc lângă cântarul de la legume (în Brașov) și sunt în caserolă, cam 4 cartofi în fiecare caserolă. Per total au 500 g (sau mai mult cu până la 50 g). Sunt aduși din Germania printr-un distribuitor maghiar.

În magazin nu au culoarea specifică, fiind acoperiți de pământ. Acolo parcă
miroseau a cartofi copți. Spălându-i, n-au vreun miros deosebit.

L-am spălat, decojit (unul din ei) și am gustat crud. M-am stâmbat puțin din cauza culorii ciudate și a felului cum se simțeau mestecându-i și parcă aveau un pic de acid ceva. Am zis să îi fac prăjiți, că doar n-o avea nimic, fiind tot cartofi. Uitându-mă la ei în ciaun, constat o culoare splendidă, un peisaj deosebit. I-am tăiat manual și un pic mai groși... dacă îi tăiați la 0,3 sau 0,6 mm o să iasă extraordinar de bine... Apăi CHIPS-uri dacă îi faci... superb! Culoarea e violet spre mov, ca de cerneală! Foarte frumos!

I-am scos din ciaun, i-am gustat și am constatat niște cartofi foarte buni, dulci, grași și care trag foarte bine grăsimea, neuscându-se. Totodată se fac și crocanți. Cred că sunt cei mai buni cartofi prăjiți mâncați vreodată! Sunt sănătoși și sunt asemănători la gust cu cei de la McDonalds. Am ras apoi puțin cașcaval delaco DeȘenviș și m-am bucurat de gustul deosebit, combinat cu greața pe care mi-o făceam văzând culoarea. Mi-au căzut bine la stomac, dar trebuia să-i mănânc cu ochii închiși.Nu se diferențiază cu mult de cartofii obișnuiți, dar sunt mult mai buni. Sunt mai dulci. Cred că foarte bine vor mai ieși copți la cuptor ori pireu cu unt. Ca ornament în diverse mâncăruri foarte bun mai e!

Coaja nu a fost așa groasă, depinde de cât pământ au. Limba nu se colorează, dacă vă va trece cumva prin gând asta. Să vedem dacă apare ceva deosebit când voi merge la baie.


Concluzie: Foarte buni, îi recomand cu plăcere, poate sunt mai buni cei din PERU sau unde se făceau inițial. Oricând aș înlocui celălalt soi de cartof cu acesta, fără ezitare, dacă și prețul ar fi mai mic. Nota 10!
Unde se găsesc? Kaufland Brașov - caserolă 500 g la 5,99 lei azi văd că din 06 mai prețul a devenit 4,99 lei, 15 aprilie 2014 (dacă vreți vă arăt bonul)
                        Mega Image concep store București - 9 lei kg
                        http://www.fruttafresh.ro/shop/cartofi-violet/ doar pe comandă - e importator
după o clătire cu apă
Mai multe detalii oferite de alții: http://stirileprotv.ro/show-buzz/entertainment/cartoful-violet-noua-senzatie-de-la-aprozar-vindeca-tumorile-canceroase.html
                                                 http://special.gustos.ro/sanatate/retete-bloggeri/salata-de-cartofi-violet.html
Mulțumim Kaufland pentru cartofii aceștia că i-ați adus!

Ăsta nu e singurul test! Urmăriți-ne, vă propunem foarte multe teste interesante! Acesta este cel de al 40-lea! Deci e doar începutul! http://dintre-noutati.blogspot.ro/

4 comentarii: Leave Your Comments

  1. http://www.kanald.ro/ati-mai-vazut-asa-ceva-iata-cum-arata-cartoful-mov_37565.html

    Uite și agricultorul român ce-i dă la suprapreț!

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna ziua! Vizitati va rog, http://olx.ro/oferta/cartofi-movi-productie-2016-ID4szck.html

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna ziua! Vizitati va rog, http://olx.ro/oferta/cartofi-movi-productie-2016-ID4szck.html

    RăspundețiȘtergere
  4. problema la cartofii astia e ca nu sunt prea productivi la cultivare, bagi un kil in pamant si d-abea scoti 3!

    RăspundețiȘtergere

Dacă ai ceva de spus, adaugă un comentariu!